Stichting SPiNN biedt haar klanten online hulpverlening aan

dinsdag, 14 februari, 2017

Welzijnsorganisatie SPiNN (Sociaal partner in het Noorden van Nederland) is vanaf nu ook via het internet te bereiken voor vragen en hulp. Via de website www.spinn.nl  kunnen inwoners uit Grootegast, Leek, Marum, Midden-Drenthe en Zuidhorn zich online aanmelden met vragen over bijvoorbeeld schulden, relatieproblemen, huiselijk geweld, financiën, eenzaamheid, etc.

 

 

Hoe werkt het?
Als een inwoner zich via de website aanmeldt, wordt automatisch een persoonlijk online dossier aangemaakt. Via dit dossier kan men communiceren met een hulpverlener door berichten uit te wisselen (mailen/chatten). Op deze wijze kunnen vragen worden beantwoord en/of afspraken worden gemaakt voor een kantoor- of huisbezoek.

Transparant en toegankelijk
Het online dossier geeft ook de mogelijkheid om een gezamenlijk hulpverleningsplan op te stellen. Alle activiteiten en gespreksverslagen worden in het online dossier vastgelegd zodat de inwoner actiever wordt betrokken bij het oplossen van zijn/haar hulpvragen. Op deze manier wordt op transparante wijze gewerkt aan het bereiken van de hulpverleningsdoelen.  Zowel de inwoner als de hulpverlener hebben 24 uur per dag toegang tot het online dossier. SPiNN biedt met het online dossier een laagdrempelige toegang tot hulpverlening en vergroot de effectiviteit hiervan vanwege transparante communicatie en actievere participatie van inwoners. 

Heeft u een hulpvraag, meldt u aan via: www.spinn.nl

 

 

« Nieuwsoverzicht